Tips en Hints voor u en uw baby!

Tips om ochtendziekte tijdens de zwangerschap tegen te gaan

Sommige vrouwen zijn gezegend met een onbewogen eerste trimester. Maar ongeveer 85% van de vrouwen zal last hebben van ochtendmisselijkheid. En voor ongeveer 65% van deze zal resulteren in regelmatig braken. Het is niet helemaal bekend waarom ‘ Morning sickness ‘ gebeurt, maar de toename van hormonen en verhoogde zintuigen spelen hier waarschijnlijk een rol in. Hoewel er vele ochtend ziekte remedies, kan het zijn dat wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.

 

In een tijd waarin alles wat je maar kan bedenken in het voeden van het kleine leven dat in je groeit, kan het stressen worden wanneer je niets binnen houdt. Het eerste wat je moet onthouden is dat het niet jouw schuld is! Het gebeurt met zo veel vrouwen, dus je hoeft je niet alleen te voelen in dit. Het tweede ding om te onthouden is dat er geen universele oplossing is voor ochtendmisselijkheid. 

 

Iedereen zal gember (gember thee, gemberkoekjes, Gemberbier) aanbevelen en dit kan voor sommigen werken, maar het kan je ook naar de badkamer sturen.  

 

Toen ik in de ochtend ziek werd, ontdekte ik dat het behulpzame advies van iedereen niets anders deed dan woede in me creëren. Toen de gebruikelijke methoden niet werkten, voelde ik me alsof ik iets verkeerd deed. Daarom heb ik mijn eigen plan voor het verslaan van ochtendmisselijkheid bedacht:

  • Vergeet je routine maaltijden, neem 5-6 maaltijden per dag
  • doe kleine, korte sport oefeningen
  • vermijd sterke geuren

 

Hopelijk heb je hier wat aan tijdens jouw struggle met ochtendziekte en mocht je nog verdere tips willen dan is het altijd handig om contact op te nemen met een verloskundigepraktijk of met een midwife te Rotterdam. Mocht je toch denken dat er iets ergers aan de hand is, neem dan altijd contact op met het ziekenhuis of een noodgeval nummer.

 

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.